DJ ALIGATOR
 
تفریح و سرگرمی

اول از همه از زندگینامه بسیار جال و تلخ و شیرین علی شروع میکنم.
علی مواساط ملقب به DJ ALIGATOR متولد مارس 1975 در تهران در منطقه ستارخان.علی در سن 10 سالگی و در جشن تولدش از پدرش یک ملودیکا کادو میگیره که دقیقا همین نقطه شروعی بود برای علی.علی از همون سن در مراسم مختلف مانند جشن تولدها و یا عروسی ها با این ملودیکا هر آهنگی که میشنید میتونست دقیقا عین همون بزنه.یواش یواش علی به شدت به موسیقی علاقه مند شد.برای همین در سن 13 سالگی به کمک خواهر بزرگترش که در دانمارک بود به کشور دانمارک مهاجرت میکنه و تحصیلاتش در رشته موسیقی رو شروع میکنه.سپس او به دانشگاه موسیقی میره و در رشته موسیقی کلاسیک مدرک دکترا رو میگیره.

او بخاطر تامین مخارج زندگیش سختی زیادی میکشید.یک روز یکی از دوستان علی به علی میگه که یکی از کلوپهای شبانه احتیاج به یک دی جی داره و علی هم که میبینه موقعیت خوبی برای تامین مخارجش گیرش اومده قبول میکنه.که همین موضوع آغار علاقه علی به موسیقی دنس و الکترونیک میشه.علی واقعا زندگی سختی رو گذروند.او در یک اتاق 20 متری زندگی میکرد و شبها مجبور بود زیر دستگاه میکسرش بخوابه.یک شب زمانی که علی در کلوپ بود میبینه که چند تا جوون وارد کلوپ میشن که سوتی دوره گرنشون هست و با این سوت دارن آهنگ میزنن.این دقیقا نقطه شروع موفقیت علی بود.علی سریعا به منزلش میره و شروع میکنه به ساخت آهنگی که بعدها تبدیل به یک شاهکار شد و پل موفقیت علی بود.(WHISTLE ***)

علی در هفت ساعت بالاخره این آهنگ رو که با صدای سوت ساخته شده بود رو میسازه.و این آهنگ رو به یکی از کمپانیها میبره که اون کمپانی ارزش این کار رو نمیفهمه و به علی جواب نه میده.ولی علی نا امید نمیشه.
او 180 کپی از این آهنگ رایت میکنه و اون رو به دی جی های مختلف دانمارک میفرسته که اونها خیلی خوششون میاد و این موزیک به سرعت بین مردم پخش میشه و خیلی زیاد به این موزیک علاقه مند میشن.
در این بین Kenneth Bager اسپانسر شد و بالاخره تصمیم گرفت که کار با علی رو شروع کنه در این میان
EMI RECORDS که با سابقه ترین شرکت در دنیا هست تصمیم میگره با علی قراردادی را امضاء کنه.البته در آن زمان شرکتها مختلفی به علی پیشنهادها زیادی دادن و علی به تمام آنها نه گفت و با EMI قرارداد رو امضا کرد.
بالاخره علی به صورت رسمی WHISTLE *** رو اجرا کرد.او توانست تمامی رکوردها رو بزنه و در 14 . 8 . 6 هفته آهنگش در صدر فروش بود.

در انگلستان شخصی که خودش کمپانی موزیک داشت این آهنگ علی رو گوش میده و خیلی خوشش میاد برای همین تصمیم میگره این آهنگ علی رو منتشر کنه که در روز اول 50000 نسخه فروش میکنه.این آهنگ علی شدیدا در انگلستان و سایر کشورهای اروپایی محبوب میشه.بخاطر همین علی در مراسمی بنام TOP OF THE POP به همراه بزرگانی همچون BRITNEY , PINK,ENRIQUE این آهنگ رو در حضور بیش از 50000 هزار نفر اجرا میکنه.

بعد از تمامی این محبوبیت و موفقیت ها شرکتهایی که علی نه گفته بودن خواستن که باهاش کار کنن و حالا وقتش رسیده بود که علی حسابی حالشون رو جا بیاره.

علی میخواست که اولین آلبومش رو منتشر کنه و برای همین نام این آلبوم رو میزاره PAYBACK TIME یعنی زمان تسویه حساب.

علی در این آلبوم آهنگی با همین نام میسازه که جواب دندان شکنی بود به کمپانیها که با علی اونطور رفتار کرده بودن.
این آبوم با وجود آهنگهای بی نظیری همچون LOLLIPOP , WHITSLE ***, و ... محبوبیت بی نظیری در کل اروپا پیدا کرد.

علی بلافاصله دومین آلبومش رو با نام SOUND OF SCANDINAVIA منتشر میکنه که آهنگهای نظیر
TURN UP THE MUSIC,TEMPLE OF INDIA , SECRET OF SPACE, وجود داشت که بازهم در اکثر کشورها اروپایی در صدر فروش بود.

تا جایی محبوبیت علی ادامه داشت که اکثر کنسرتهای او بیش از 30000 هزار نفر حضور داشتن.تا جایی که در کنسرت روسیه او وقتی آدم جمعیت رو میدید واقعا دیوونه میشد.علی تا اون موقع در بیش از 30 کشور دنیا برنامه اجرا کرده بود.


DJ ALIGATOR در سال 2001 به عنوان بهترین DJ اروپا اتخاب شد.
ناگهان اتفاق تلخ زندگی علی می افته.

علی در یکی از برنامه هاش که در دبی بود یک نفر بهش میگه که امشب بیشتر از 80 درصدر تماشاگر ها ایرانی هستن.
بهتره که امشب بگی که تو یک ایرانی هستی.متاسفانه علی تصمیم میگیره این کار رو بکنه که وفتی این کار رو کرد و گفت که ایرانی هست سالن منفجر شد.و اون شب یکی از بهترین شبهای زندگی علی بود.

ولی درست مشکلات بعد از این برای علی درست شد.

دیگه هیچ کنسرت گزار بزرگی نبود که حاضر بشه با علی کار کنه.محبوبیت او به شدت پایین اومد.

علی آلبوم سومش رو با نام MUSIC IS MY LANGUAGE منتشر میکنه که به نظر خودم بهترین آلبوم علی بود.با شاهکارهایی نظیر PROTECT YOUR EARS , MUSIC IS MY LANGUAGE, CLOSE TO YOU, DAVAJ DAVAJ که از آهنگهای سابق علی خیلی زیباتر بود ولی هیچ کدوم از اونها هیچ جایزه ایی نگرفت و در چارت فروش هم بیشتر از 4 - 5 هفته دووم نیاورد.و این بخاطر بزرگترین اشتباه زندگی علی بود.فاش کردن ایرانی بودنش.

متاسفانه علی از اون به بعد دیگه کنسرتی در حد نام خودش نداشته و بیشتر از 700 - 800 نفر در کنسرتهاش حضور ندارن.

البته بازهم بخاطر هنر بی اندازش که واقعا تنها کسی هست که با تیستو میتونه رقابت کنه بازهم بخاظر بعضی از آهنگهاش جوایزی میگیره.آخرین افتخار علی بخاطر ریمکس KUN FOR MIG هست که بهترین ریمکس سال شد.

اما علی دیگه اون محبوبیت رو نداره.تا جایی که وقی در DJ LIST بهش رای میدم میبینم در کمال تعجب امتیازش تغییری نمیکنه.البته خود علی گفته که پشیمون نیست که گفته ایرانی هست و به ایرانی بودنش افتحار میکنه.

آلبوم دوم DJ ALIGATOR بنام SOUND OF SCANDINAVIA بیشتر از 6 میلیون نسخه فروش کرد.

و آهنگ never Foregt که در آلبوم 2009 علی بود نامزد بهترین ترنس های سال شد .

ما هم امیدواریم علی دوباره همون چیزی که حقش هست بشه . علی قول داده در آلبوم بعدیش که آلبوم پنجمش میشه . جبران کنه .

همین طور در جشنواره Big Apple Music Award 2010 هم با حضور Armin van Buuren & Tiesto & DJ AliGator صورت میگیره . هدف برگزارگننده این برنامه از

انتخاب این DJ ها برای اولین بار در این جشنواره بزرگ جهانی معلوم نشده .

ولی واقعا جا تاسف داره که با ایرانیها اینطور برخورد میشه.حالا یه چیزه جالب بهتون میگم.

ARMIN VAN BURREN که الان در صدر دی جی ها حضور داره یک ایرانی هست.ولی وقتی دید برای علی چه اتفاقی افتاد دائما داره کتمان میکنه که یک ایرانی هست.


نظرات شما عزیزان:

sama
ساعت16:12---11 دی 1390
vaghan vase kasayi ke ba ali ye ham chin bar khori roo ke iraniye dashtan vaghaan motasefam.oomidvaram to karesh behtariin beshe ke befahhman in kiiiii: P

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
سه شنبه 21 تير 1390برچسب:, :: 1:32
ساحل

درباره وبلاگ


با سلام به بازدید کنندگان عزیز من سعی کردم در این وبلاگ از هر موضوعی مطالب جالب ارائه دهم تا مورد توجه شما قرارگیرد، انتظار میرود تا با پینهادات و نظرات سازنده شما دوستان گرامی مرا در انتخاب موضوعات راهنمایی کنید و هر آنچه را که می پسندید بنویسم . با آرزوی موفقیت همه شما یا حق
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تفریح و سرگرمی و آدرس saranj.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.